Witamy na stronie naszej grupy

 

Nauczyciele: 

mgr Aneta Michalak

mgr Alicja Meyer

nauczyciel współorganizujący : 

lic. Emilia Świercz 

Asystentka: Joanna Karasińska

 

mail grupy Iskierki :

mp17iskierki@gmail.com

GODZINA DOSTĘPNOŚCI :

MIESIĄC ; MAJ

 mgr Aneta Michalak

09.05.2024r. – 15:00

15.05.2024r. – 12;00

22.04.2024r. – 10:30

 

e-mail: psychologmp17@gmail.com

 

Subkonto Rady Rodziców – grupa Iskierek

nr konta 42 1090 1535 0000 0001 5183 2500

   

TEMATYKA TYGODNIA :

PUK, PUK, TO JA SZTUKA

Treści programowe:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • wykonywanie czynności na czas, rysowanie pod dyktando wierszyków recytowanych w różnym tempie, wykorzystywanie rywalizacji
    w toku zespołowych zabaw ruchowych;
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
  • rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy.
  • przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań;
  • odpowiednie dobieranie miejsc zabaw przy stoliku, biurku (miejsce dobrze oświetlone, krzesło dopasowane do wzrostu dziecka).

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • podejmowanie prób samodzielnego rozwiązania problemu;
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • poznawanie imion i nazwisk znanych Polaków, np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, oraz ważniejszych pomników polskiej historii np. Zamku Królewskiego w Warszawie;
  • wykazywanie się inicjatywą w sytuacjach nowych, nieznanych;
  • czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie;
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie;

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  • nazywanie zawodów związanych ze zdarzeniami, w których uczestniczy dziecko, takich jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę;
  • planowanie działania grupy rówieśniczej przez wskazywanie pojedynczych czynności i zadań niezbędnych do realizacji celu.
  • posługiwanie się poprawną mową;
  • próby samodzielnego czytania;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na ważne tematy, samodzielne werbalizowanie własnych potrzeb i decyzji;
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat;
  • wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań;
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
  • czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań;
  • rozpoznawanie liter pisanych;
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.
  • zwracanie uwagi na otaczające nas piękno, będące wytworem działalności człowieka – architektura wnętrz, architektura zieleni;
  • wymienianie nazwisk znanych artystów;
  • poznawanie zawodów związanych z filmem: aktor, reżyser, kompozytor, charakteryzator;
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy;
  • uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych, wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielonych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków; przeżywanie radości
    z pozytywnych efektów swoich działań.
  • nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym, linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania;
  • poznawanie nominałów wybranych monet i banknotów – używanie ich papierowych sylwet w zabawie;
  • liczenie od dowolnego miejsca, wspak, dwójkami, piątkami;
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10.

Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41–45, 50, 52–54, 56, 58–61, 65–68, 71–72, 74, 78).

 

WIERSZ

„NIEDOCENIONE INSTRUMENTY”

Dnia pewnego w filharmonii

rozpętała się dyskusja.

− Co mam zrobić? Mam dość grania! −

poskarżyła się perkusja.

− Mnie muzyka też już nudzi −

obój poparł koleżankę.

− Nie chcę w kółko tylko ćwiczyć!

Chciałbym cieszyć się porankiem…

− Nas za struny ciągle szarpią!

Czemu nie szanują skrzypiec?

Grać możemy, lecz na dworze.

Już niedługo będzie lipiec!

Kwiatów też nam nikt nie daje!

Brawa są, lecz dla muzyków.

Nikt nas tutaj nie docenia!

Już nie chcemy grać klasyków.

Nagle drzwi się otworzyły

i dyrygent wszedł do sali.

− Moje drogie instrumenty,

chciałbym bardzo was pochwalić.

Koncert wyszedł doskonały.

Zdziałałyście wszystkie cuda.

Wiem, muzycy też są ważni,

lecz to wasza jest zasługa!

W takim razie – do widzenia!

Zanim wyszedł, skinął głową.

Odezwała się perkusja:

− Grać uwielbiam – daję słowo!

− Ach, jak tutaj jest cudownie.

Co tam kwiaty, co tam brawa!

Przyszłość czeka nas niezwykła,

a do tego jeszcze sława