GODZINY DOSTĘPNOŚCI:
Pani Adriana Osiewicz: –
Pani Natalia Sobalska: środa 20.03.2024 r. godz.:  7:00-8:00
TEMAT TYGODNIA: WIOSNA TUŻ TUŻ
Treści programowe:
-WIOSNA: obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy, przebiśniegi);
-rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. : poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami;
-słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich;
-rozwijanie umiejętności płynnego mówienia: wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu;
-wyrabianie umiejętności poprawnej mowy: powtarzanie krótkich rymowanek;
-rozwijanie słuchu fonetycznego: sylabizowanie w toku zabaw;
-rozwijanie dyspozycji psychofizycznych niezbędnych do nabycia umiejętności pisania: rozwijanie sprawności całego ciała ( w toku wykonywania czynności samoobsługowych); nabywanie sprawności manualnej;
-nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej (np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy); odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt;
-rozwijanie myślenia: rozwiązywanie prostych zagadek; wskazywanie ilustracji odpowiadającej fragmentowi wysłuchanego opowiadania;
-kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia: liczenie na konkretach  z wymienianiem kolejnych liczebników głównych;
-dbanie o higienę całego ciała poprzez: codzienne mycie całego ciała, mycie zębów, mycie rąk, zwłaszcza po pobycie w toalecie i zabawie na świeżym powietrzu, samodzielne ubieranie się i rozbieranie, dbanie o rzeczy osobiste;
-samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wy­znaczonym miejscu w szatni; zakładanie ubrań, butów; korzystanie z toalety; spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
-rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji: nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie; podejmowanie prób wspól­nych zabaw; stosowanie form grzeczno­ściowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy);
-aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek i wystrój sali zajęć: udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie; składanie ubrań przed leżakowaniem;
-odtwarzanie dźwięków: maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wy­stukiwanym na bębenku;
-wzbudzanie zainteresowania literaturą: słuchanie wierszy, opowia­dań ; odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literac­kiego; recytowanie, indywidual­nie i zespołowo, krótkich wierszy;
-podejmowanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej: wykonywanie prostych prac plastycznych;
-wspomaganie rozwoju ruchowego: rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała; uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-po­rządkowych, bieżnych, z elementami czworakowa­nia, z elementami skoku.
– uczestniczenie w działaniach pozwalających na poznanie swoich możliwości – współdecydowanie o wyborze zabawek;
-przestrzeganie ustalonych umów i zasad  regulujących współżycie w grupie;
 
PIOSENKA
„PRZYSZEDŁ NOCĄ MIŚ”
Bałwanki drogą szły,
bałwanków było trzy.
Płakały, narzekały,
łzy z oczu ocierały. (bis)
 
– Ach, czas nam w drogę, czas,
już wiosna goni nas.
Choć się uśmiecha ładnie,
kożuszki nam ukradnie. (bis)
 
I przyszedł nocą dziś
puszysty, biały miś.
I zabrał trzy bałwanki
na wielkie, srebrne sanki. (bis)
 
 I w taki kraj je wiózł,
gdzie śnieg i wiatr, i mróz,
gdzie sroga zima biała
ma z lodu srebrny pałac. (bis)
WIERSZ „CZEKAM NA WIOSNĘ”
Dość mam sanek,
nart i śniegu.
Chcę już w piłkę grać!
Po zielonej trawie biegać!
W berka sobie grać!
Dość mam chlapy i roztopów,
szarych, smutnych dni.
Przybądź, wiosno, jak najprędzej,
rozchmurz niebo mi.
Przynieś kwiaty, promień słonka,
zieleń liści, ptaków śpiew.
Niech zadźwięczy pieśń skowronka.
Przybądź, proszę cię!
 

Szanowni Państwo, 

Z przyjemnością przedstawiam wyniki najnowszego badania o ojcostwie – Raportu STATO’22 wraz z eksperckimi rekomendacjami dla organizacji i instytucji wspierających dzieci i rodzinę.  

W bezpłatnym raporcie znajdą Państwo m.in. informacje o tym:    

  • jak rozumieją dziś swoją rodzicielską rolę ojcowie,  
  • z czego najbardziej zadowoleni są mężczyźni w swoim byciu tatą, 
  • w jaki sposób organizacje i instytucje mające wpływ na ojców mogą efektywniej pomagać swoim beneficjentom. 

  

Link do bezpłatnego pobrania raportu:  https://tato.net/stato22 

 

To kolejny owoc pracy Think Tanku Tato.Net. Projekt jest realizowany przez ekspertów Tato.Net w ramach zadania „Wzmacniamy rodziny, wzmacniając ojców”, dofinansowanego ze środków Pełnomocnika Rządu ds. Polityki Demograficznej. 

Życzę zdrowia i satysfakcji z pracy na rzecz rodzin  
w nadchodzącym Nowym Roku!

dr Dariusz Cupiał 
Inicjator Tato.Net 

FUNDACJA CYRYLA I METODEGO KRS: 0000208956, NIP: 5222499652, REGON: 013121848  
FUNDATORZY: Bp W. Miziołek, O. C. Napiórkowski, Dr. Dariusz Cupiał  
MIĘDZYNARODOWA RADA TATO.NET: Lord David Alton (Wielka Brytania), Dr Ken Canfield (USA), Prof. Kazimierz Korab (PL), Dr Stanisław Sławiński (PL), O. prof. Vasile Mihoc (Rumunia), Jürgen Liminski (Niemcy ; Biuro Tato.Net: 20-806 Lublin, ul. Lubartowska 75A, tel. 81 527 99 13 

 

Nowy numer subkonta Rady Rodziców – Grupa Sowkito:

73 1090 1535 0000 0001 5183 2427 


NUMER KONTA: 25 1020 5402 0000 0602 0246 0012

W tytule przelewu należy podać IMIĘ I NAZWISKO DZIECKA oraz GRUPĘ, DO KTÓREJ UCZĘSZCZA.

Wpłat powinny być zgodne z kwotą zawartą na kwitku, który otrzymujecie Państwo na początku miesiąca i dokonane do 15 każdego miesiąca

Dzienna stawka żywieniowa  od 01.11.2022 wynosi 10,00 zł.