
WITAMY NA STRONIE GRUPY EKOLUDKI
NAUCZYCIELKI :
mgr Dorota Ilczuk
mgr Adriana Osiewicz
ASYSTENTKA :
Agnieszka Wasilewska
*************************************************************************************
WYCIECZKA GRUPOWA -INFORMACJE:
Dnia 10.05.2022 roku (wtorek) grupa Ekoludków i Słoneczników wyjeżdża na wycieczkę do Wioski Indiańskiej Wokini w Przemkowie;
Koszt wycieczki (73zł od osoby, w tym zostanie wykupione dodatkowe ubezpieczenie NW) zostanie pokryty z funduszy grupowych;
Do piątku 06.05.2022r. należy dostarczyć do nauczycielek grupy zgodę na wyjazd Państwa dziecka na wycieczkę (formularz do odbioru u nauczycielek );
W dniu wycieczki prosimy o punktualne przyprowadzenie dzieci do przedszkola do godz. 8.00 (przedszkolaki zjedzą wcześniej śniadanie);
planowany wyjazd godz. 9.00. Przewidywany powrót- godz. 15.30. Odbiór dzieci w przedszkolu;
Na wycieczkę dzieci mogą zabrać plecaki z własnymi przekąskami (bez czekolady) i wodą;
Na miejscu dzieci otrzymają kiełbaski z ogniska z pieczywem, banany;
Jeżeli Państwa dzieci mają chorobę lokomocyjną prosimy zgłosić wcześniej ten fakt nauczycielkom grupy.
INFORMACJE- INNE:
Dnia 11.05.2022 roku nasza grupa bierze udział w Przeglądzie Tanecznym „Słoneczne Rytmy”. Konkurs odbędzie się na auli Uniwersytetu Zielonogórskiego na ul. Podgórnej. Prosimy o odpowiednie stroje:
CHŁOPCY: strój galowy tzn. biała koszula z krótkim rękawem i ciemne spodnie (czarne lub granatowe; nie dresowe);
DZIEWCZYNKI: białe rajstopy cienkie bez wzorków (biała bielizna), buty pantofelki, spódnice i bluzki dziewczynki otrzymają z przedszkola;
Zaczynając od miesiąca maja 2022 roku starszaki mogą przynosić do przedszkola bidony na wodę. Prosimy o podpisanie pojemników. Dzieci codziennie zabierają bidony do domów.
Uroczyste zakończenie przedszkola planowane jest na dzień 14.06.2022 r. Szczegóły dotyczące uroczystości zostaną podane w późniejszym terminie.
Szanowni Państwo,
W imieniu Pana Jacka Zatorskiego – Dyrektora Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Zielonej Górze przekazujemy Państwu materiały informacyjne związane z kampanią Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO) oraz 500 Plus.
Pragniemy dotrzeć do wszystkich rodziców i opiekunów, którzy potrzebują informacji na temat składania wniosków o RKO i 500+.
Wnioski można składać wyłącznie elektronicznie, dlatego w szczególności chcemy pomóc osobom zagrożonym wykluczeniem cyfrowym. Pracownicy Oddziału ZUS w Zielonej Górze we wszystkich swoich placówkach oraz w wybranych placówkach m.in. Poczty Polskiej, KRUS, OPS będą pomagać zainteresowanym osobom zakładać profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS oraz wypełniać wnioski o świadczenia. Profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS jest bardzo ważny, ponieważ to poprzez niego odbywa się wszelka korespondencja związana ze statusami wniosków. W przypadku, gdy na PUE ZUS pojawi się ważna informacja dotycząca 500 + bądź RKO, rodzice otrzymają powiadomienie na maila lub sms.
Z wyrazami szacunku
Agnieszka Kazoń – naczelnik
Dokumenty informacyjne do pobrania:
Ulotka RKO dziecko na wychowanie
**************************************************************************************
**************************************************************************************
Zgodnie z obowiązującymi zasadami przyprowadzania, odbierania i zgłaszania nieobecności dziecka w przedszkolu przypominamy, że należy to zrobić najpóźniej w dniu nieobecności dziecka do godziny 8:00 na e – maila grupowego mp17ekoludki@gmail.com
**************************************************************************************
W przedszkolu w bieżącym roku szkolnym realizowany jest projekt POTRAFIĘ WSZYSTKO, w ramach którego nasza grupa będzie uczestniczyła w zajęciach:
- Kółko informatyczne „Mały przedszkolak koduje i programuje”(poniedziałek, środa, czwartek);
- Kółko badawcze „Mały badacz- wielki naukowiec”(poniedziałek, czwartek, piątek);
- Kółko kompetencji językowych „Mówimy po angielsku”(poniedziałek, czwartek);
- Kółko taneczne „Roztańczona Chatka Puchatka”(wtorek)
**************************************************************************************
Grafik zajęć dodatkowych:
- zajęcia z gimnastyki korekcyjnej: poniedziałek 14.00-15.00;
- religia: wtorek 12.00-13.00;
**************************************************************************************
W sali u Ekoludków zamieszkał krasnal Hałabała. A żeby mu nie było smutno, dołączyła do niego krasnalka Hałabałka 🙂
**************************************************************************************
NUMER SUBKONTA GRUPY EKOLUDKI
20 1240 6843 1111 0010 6981 1378
Wpłaty dokonujemy do 15-go każdego miesiąca
**************************************************************************************
W miesiącu maju prosimy o przyniesienie ręczników papierowych (2 rolki ).
**************************************************************************************
Muzyka jest wszędzie.
TREŚCI PROGRAMOWE:
- słuchanie i śpiewanie piosenek zbiorowe i indywidualne śpiewanie piosenek
- gra na instrumentach perkusyjnych
- wykonywanie akompaniamentu do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry)
- wykonywanie instrumentów perkusyjnych z różnych materiałów
- wykorzystywanie naturalnych efektów perkusyjnych (klaskania, tupania, stukania…) do akompaniamentu podczas słuchania lub śpiewania piosenek
- poznawanie wyglądu instrumentów perkusyjnych: kołatki, grzechotki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek i sposobu gry na nich
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce
- improwizowanie ruchowe dowolnej muzyki
- Rozwijanie twórczości muzycznej
- nucenie piosenek na własną melodię
- śpiewanie powitania, pożegnania lub innych tekstów na podane lub wymyślone melodie
- śpiewanie na podany temat, śpiewanie znanego tekstu z różną intonacją, np.: ze smutkiem, złością, radością
- śpiewanie tekstu wysoko, nisko i z różnym natężeniem głosu według wskazań nauczyciela lub pokazanego wzoru
- odczuwanie radości z tworzenia, działania plastycznego, tworzenie prac plastycznych inspirowanych muzyką, literaturą
- Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych
- ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
- spożywanie posiłków – korzystanie z serwetek − zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków
- stosowanie technik i metod pozwalających przezwyciężyć negatywne emocje powstałe w wyniku przeżytych porażek i sytuacji stresowych, np. technik relaksacyjnych, muzykoterapii
- określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków
- porównywanie słyszanych dźwięków, np. wysoki – niski, długi – krótki, cichy – głośny − rozpoznawanie instrumentów muzycznych – perkusyjnych i innych, np.: gitary, pianina, po wydawanych przez nie dźwiękach
- aktywne słuchanie rozmówcy
- układanie rymów do podanych słów − wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą
- powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem − nauka na pamięć wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom – sytuacjom, z jakimi się spotykają
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego
- określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach • łączenie prostych czynności z ich skutkami
- zauważanie rytmów, np. w powtarzających się dźwiękach; kontynuowanie ich
- przedstawianie wysłuchanego rytmu za pomocą układu klocków, pasków papieru itd. − przedstawianie układu rytmicznego wyrażonego ruchem za pomocą układu klocków, tworzywa przyrodniczego − dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy − nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
- kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika − liczenie palców, przedmiotów itp.
- rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego − liczenie od dowolnego miejsca, wspak,
- posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych − porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie − rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych
- zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie swobodnych zabaw ruchowych
- uczestniczenie w zabawach i grach ruchowych przekraczających możliwości dzieci w wieku przedszkolnym
- uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych
- przezwyciężanie niechęci do nieznanych potraw
- przestrzeganie zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłków
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw
- informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy.
Wiersz
„Osiem nutek”
Do, re, mi, fa,
sol, la, si, do –
podśpiewują,
polem idą.
Osiem nut,
osiem sióstr,
rozśpiewanych
w cieniu brzóz.
Do, re, mi, fa,
sol, la, si, do –
podskakują,
łąką idą.
Ośmiu braci,
osiem tonów
idzie łąką
w dal zieloną.
Osiem tonów,
osiem dźwięk
wszystkie razem są piosenką
Piosenka
Czarodziejski koncert (sł. i muz. K. Gowik).
- Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,
wyczarują piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.
Pan dyrygent już gotowy, chce, by wszystkie go słuchały,
a nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.
Ref.: Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,
bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego…
2.Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,
wiolonczela i altówki dają dźwięk jak lizak słodki.
Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.
Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania!
Ref.: Patrzą instrumenty…
3. Z tyłu siedzą srebrne flety; gdy w nie dmuchać, pięknie grają.
Za fletami złote trąbki trąbią, ile siły mają.
Saksofony i klarnety tak dmuchają, że o rety!
Razem z nimi buczy tuba, bardzo duża, bardzo gruba.
Ref.: Patrzą instrumenty…
- A pośrodku wielki, czarny – to fortepian z klawiszami,
kiedy palce w nie uderzą, płyną dźwięki ponad nami.
Całkiem z tyłu wielkie bębny dudnią tak, że drży powietrze.
Jaki wielki, cudny koncert, grajcie jeszcze, grajcie jeszcze!
Ref.: Do niczego!!! (okrzyk)