DZIECI 3,4-LETNIE
6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Czynności opiekuńcze dostosowane do potrzeb dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe, rozmowy indywidualne z dziećmi, tworzenie sytuacji do wymiany informacji. Praca indywidualna oraz w małych grupach. |
8:00 – 8:30 | Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczno – samoobsługowe,. wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. Zabawy ruchowe. |
8:30 – 9:00 | I śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po śniadaniu, mycie zębów (zgodnie z możliwościami dzieci). |
9:00 – 11:15 | Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zajęcia dydaktyczne zgodne z wybranym programem wychowania przedszkolnego. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Czynności samoobsługowe w szatni – samodzielne ubieranie się i rozbieranie (w miarę możliwości dziecka). Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki, zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). |
11:15-11:30 | Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczno – samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
11:30-11:45 | II śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
11:45–13:15 | Odpoczynek /bajkoterapia/ muzykoterapia/ relaksacja/, praca indywidualna, zabawy swobodne. |
13:15–13:30 | Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczno – samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
13:30–14:00 | Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
14:00–15:00 | Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna. Zabawy wspierające wielostronny rozwój dziecka (zabawy dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, ruchową, słuchową). |
15:00–15:20 | Podwieczorek – przygotowanie do posiłku, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
15.20-16.30 | Zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw, słuchanie utworów literatury dziecięcej, rozchodzenie się dzieci. |
DZIECI 5,6-LETNIE
6.30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci. Czynności opiekuńcze dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe, rozmowy indywidualne z dziećmi, tworzenie sytuacji do wymiany informacji. Praca indywidualna oraz w małych grupach. |
8:00 – 8:20 | Ćwiczenia poranne |
8:20 – 8:30 | Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczno – samoobsługowe,. wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
8:30 – 9:00 | I śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po śniadaniu, mycie zębów. |
9:00 – 10:00 | Zintegrowana działalność edukacyjna wynikająca z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i przyjętego programu wychowania przedszkolnego, rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach. |
10:00–11:15 | Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę. Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). Samodzielne zakładanie i zdejmowanie odzieży wierzchniej). |
11:15–11:30 | Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczno – samoobsługowe,. wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. Samodzielne nakrywanie do stołu. |
11:30–11:45 | II śniadanie przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, sprzątanie po posiłku. |
11:45–13:15 | Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności – zabawy relaksacyjne, gry i zabawy ruchowe, zabawy integracyjne, praca indywidualna, zabawy dowolne: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne. |
13:15-13:30 | Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczno – samoobsługowe,. wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
13:30–14:00 | Obiad- przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, sprzątanie po posiłku. |
14:00–15:00 | Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie. Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, |
15:00–15:10 | Czynności higieniczno-samoobsługowe. Podwieczorek |
15:50-16:30 | Zabawy dowolne według zainteresowań. Rozchodzenie się dzieci. |