
W środę 05.11.2025 roku będziemy obchodzić Dzień Postaci z Bajek.
Zachęcamy wszystkie dzieci do przebrania się za wybraną postać z bajki.
TEMAT TYGODNIA:
URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
TREŚCI PROGRAMOWE:
–doświadczenia konstrukcyjno-techniczne : bezpieczne korzystanie z wybranych urządzeń technicznych, np. telewizora, komputera, odtwarzacza płyt kompaktowych;
-poznawanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi (np. korzystanie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego, komputera);
– zapoznanie z literą t – małą i wielką, drukowaną i pisaną;
– tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich odczytywanie;
-elementarna nauka czytania: rozpoznawanie liter drukowanych : małych i wielkich;
-kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia, rozpoznawanie cyfr;
– doskonalenie umiejętności budowania dłuższych form wypowiedzi;
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
-wzbogacanie słownictwa;
-zachęcanie do aktywnego udziału w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
-rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi, łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy jakościowej (segregowanie);
-rozwijanie predyspozycji psychofizycznych niezbędnych do nabycia umiejętności pisania poprzez nabywanie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo-ruchowej;
-tworzenie sylab z poznanych liter i ich odczytywanie;
-czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej;
-podejmowanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej: wykonywanie prostych prac plastycznych;
-wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł gry;
– aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek – porządkowanie po skończonej pracy i zabawie, samodzielne nakrywanie do posiłków oraz nakładanie jedzenia;
– wspomaganie rozwoju ruchowego: rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała; uczestniczenie w zabawach ruchowych.
WIERSZ
URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
Pewnej nocy, po kryjomu,
urządzenia wyszły z domu,
bardzo mocno oburzone,
bo przez dzieci nie cenione.
No i dzieci już się smucą:
Czy na pewno sprzęty wrócą?
Chcemy mieć je w swej sypialni,
toalecie i bawialni.
Wróć ma pralko prosi Hania
bo są spodnie do wyprania.
I żelazka mi brakuje,
więc czym bluzki uprasuję?
Adasiowi zaś potrzeba,
by był toster,
ten od chleba,
bo uwielbiał na śniadanko
jeść wędlinkę z ciepłą grzanką…
W końcu dzieci powiedziały,
iż nareszcie zrozumiały,
że spełniały ich życzenia elektryczne urządzenia.
PIOSENKA”STARSZAKI”
Kto z dywanu klocki zbiera?
Kto już zna się na literach?
Kto tak mądry jest?
Kto ulepił psa z ogonem?
Patrzy, kiedy jest zielone,
by przez jezdnię przejść.
Starszaki, ach starszaki!
Każdy starszak to jest ktoś, ktoś,
ktoś, kto już dużo umie.
Jednym słowem
rozgarnięty gość! / x2
2.Kto śniadanie umie zrobić
I choinkę przyozdobić ?
Kto tak sprytny jest?
Kto się szybko sam ubierze?
Kto się zna na komputerze?
Kogo kocha pies?
Starszaki, ach starszaki…. /x2
