

W czwartek 09.10.2025 roku idziemy na Uniwersytet Zielonogórski na zajęcia. Prosimy o przyprowadzenie dzieci do godz. 8.15.
We wtorek 14.10.2025 roku idziemy do Lubuskiego Teatru na bajkę. Koszt biletów (30 zł od dziecka) zostanie pokryty ze składki grupowej.

Temat kompleksowy: JESIEŃ NA DZIAŁCE
Treści programowe:
–rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu;
-nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty); samodzielne wykonywanie wybranych;
-zbieranie owoców drzew, wzbogacenie nimi kącika przyrody, wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej;
-nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
-dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
– doskonalenie umiejętności budowania dłuższych form wypowiedzi; układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń;
-rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
-wzbogacanie słownictwa;
-słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela oraz nagrań; nauka piosenek fragmentami, metodą ze słuchu; śpiewanie piosenek zbiorowo i indywidualnie;
-zachęcanie do aktywnego udziału w ćwiczeniach i zabawach ruchowych;
-rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania- porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi, łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy jakościowej (segregowanie);
-rozwijanie predyspozycji psychofizycznych niezbędnych do nabycia umiejętności pisania poprzez nabywanie sprawności manualnej, koordynacji wzrokowo-ruchowej;
-podejmowanie działalności plastyczno-konstrukcyjnej: wykonywanie prostych prac plastycznych;
-wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł gry;
-samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych: ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni; zakładanie ubrań, butów; korzystanie z toalety; spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
– aktywne uczestniczenie w dbaniu o porządek – porządkowanie po skończonej pracy i zabawie, samodzielne nakrywanie do posiłków oraz nakładanie jedzenia;
– wspomaganie rozwoju ruchowego: rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała; uczestniczenie w zabawach ruchowych;
WIERSZ „KOSZYK Z WARZYWAMI”
NATALIA ŁASOCHA
W jesiennym koszyku rozsiadła się dynia:
Krzyknęła pietruszka: „Cóż pani wyczynia?”
Proszę się przesunąć, miejsca zrobić trochę,
bo ja tutaj również usiąść mam ochotę”.
Czerwony pomidor pietruszce przyganił:
„Pani taka chuda, postać może pani”.
Sam przycupnął z boku, a obok marchewka.
Burak też się wcisnął oraz kalarepka.
Dołączył ogórek i ziemniaków para.
Na koniec cebula przyszła i wyznała:
„Choć ciasno, to dobrze tu posiedzieć z wami”.
I zanim skończyła, zalali się łzami.
PIOSENKA”STARSZAKI”
Kto z dywanu klocki zbiera?
Kto już zna się na literach?
Kto tak mądry jest?
Kto ulepił psa z ogonem?
Patrzy, kiedy jest zielone,
by przez jezdnię przejść.
Starszaki, ach starszaki!
Każdy starszak to jest ktoś, ktoś,
ktoś, kto już dużo umie.
Jednym słowem
rozgarnięty gość! / x2
2.Kto śniadanie umie zrobić
I choinkę przyozdobić ?
Kto tak sprytny jest?
Kto się szybko sam ubierze?
Kto się zna na komputerze?
Kogo kocha pies?
Starszaki, ach starszaki…. /x2


