Witamy na stronie naszej grupy
Nauczyciele:
mgr Aneta Michalak
mgr Alicja Meyer
nauczyciel współorganizujący :
lic. Emilia Świercz
Asystentka: Joanna Karasińska
mail grupy Iskierki :
mp17iskierki@gmail.com
GODZINA DOSTĘPNOŚCI :
MIESIĄC ; KWIECIEŃ
mgr Aneta Michalak
09.04.2024r. – 10:30
17.04.2024r. – 12;00
24.04.2024r. – 10:30
29.04.2024r. – 7:00
e-mail: psychologmp17@gmail.com
Subkonto Rady Rodziców – grupa Iskierek
nr konta 42 1090 1535 0000 0001 5183 2500
TEMATYKA TYGODNIA ;
Mój region, moje państwo, moja Unia
Nasza miejscowość, nasz region Poznawanie swojej miejscowości – nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków i miejsc – poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością, swoim regionem – tworzenie planu swojego osiedla, swojej miejscowości – organizowanie kącika regionalnego, wzbogacanie go o eksponaty wykonywane w przedszkolu i przyniesione z domu – słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary. Jesteśmy Polakami Rozwijanie poczucia przynależności narodowej – poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego powstania – podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu – poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu – nazywanie największych rzek Polski – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr – oraz większych miast Polski. Uczymy się czytać Elementarna nauka czytania – czytanie krótkich, ilustrowanych tekstów. Nasza edukacja matematyczna Kształtowanie pojęć liczbowych i umiejętności liczenia – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych. (Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci, Grupa MAC S.A. 2017, s. 26, 27, 28, 36, 51). |
PIOSENKA
„SYRENKA”
1. Stoi Syrenka nad Wisłą
i patrzy na rzeki fale.
Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
no i nie boją się wcale.
Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
no i nie boją się wcale.
To nie jest żywa Syrenka,
to pomnik Warszawę chroni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
Ref.: Nasza Warszawa, nasza stolica
ciągle Syrenkę zachwyca.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
swoją piosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp:
Chlup! Chlup! Chlup!
II. Kiedyś prawdziwa Syrenka
w falach tej rzeki mieszkała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Złapali ją w sieć rybacy,
spać poszli, bo nocka była,
lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
Ref.: Nasza Warszawa…
III. I odtąd dzielna Syrenka
ze swojej wielkiej wdzięczności
postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Jest herbem miasta Warszawa,
stolicy naszego kraju.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
Ref.: Nasza Warszawa…
Rozmowa na temat piosenki.
− Jak zbudowana jest piosenka?
− O kim jest mowa w piosence?
− Kim była Syrenka?
− Co postanowiła?
− Gdzie możemy teraz spotkać? Syrenkę?