Witamy na stronie naszej grupy

 

Nauczyciele: 

mgr Aneta Michalak

mgr Alicja Meyer

nauczyciel współorganizujący : 

lic. Emilia Świercz 

Asystentka: Joanna Karasińska

 

mail grupy Iskierki :

mp17iskierki@gmail.com

GODZINA DOSTĘPNOŚCI :

MIESIĄC ; KWIECIEŃ

 mgr Aneta Michalak

09.04.2024r. – 10:30

17.04.2024r. – 12;00

24.04.2024r. – 10:30

29.04.2024r. – 7:00

 

e-mail: psychologmp17@gmail.com

 

Subkonto Rady Rodziców – grupa Iskierek

nr konta 42 1090 1535 0000 0001 5183 2500

   

TEMATYKA TYGODNIA ; 

Mój region, moje państwo, moja Unia

Nasza miejscowość, nasz region

Poznawanie swojej miejsco­wości

– nazywanie swojej miej­scowości, poznawanie jej historii, ważniejszych in­stytucji, zabytków i miejsc

– poznawanie legend, opo­wieści związanych ze swo­ją miejscowością, swoim regionem

– tworzenie planu swojego osiedla, swojej miejscowości

– organizowanie kącika re­gionalnego, wzbogacanie go o eksponaty wykonywa­ne w przedszkolu i przynie­sione z domu

– słuchanie nagrań zespołów ludowych ze swojego regio­nu, poznanie przyśpiewek, obrzędów, tańców, gwary.

Jesteśmy Polakami

Rozwijanie poczucia przyna­leżności narodowej

– poznawanie legend, opo­wiadań, wierszy dotyczą­cych historii państwa pol­skiego, np. jego powstania

– podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodo­wych: flagi, godła, hymnu

– poznawanie poprzez lite­raturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu
i ważniejszych miejsc

– nazywanie największych rzek Polski – Wisły i Odry, morza – Bałtyku, gór – Tatr – oraz większych miast Polski.

Uczymy się czytać

Elementarna nauka czytania

– czytanie krótkich, ilustro­wanych tekstów.

Nasza edukacja  matema­tyczna

Kształtowanie pojęć liczbo­wych i umiejętności liczenia

– dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzy­staniem palców lub innych zbiorów zastępczych.

(Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspo­magający rozwój aktywności dzieci, Grupa MAC S.A. 2017, s. 26, 27, 28, 36, 51).

PIOSENKA 

„SYRENKA” 

1. Stoi Syrenka nad Wisłą
i patrzy na rzeki fale.
Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
no i nie boją się wcale.
Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
no i nie boją się wcale.
To nie jest żywa Syrenka,
to pomnik Warszawę chroni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.

Ref.: Nasza Warszawa, nasza stolica
ciągle Syrenkę zachwyca.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
swoją piosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp:
Chlup! Chlup! Chlup!

II. Kiedyś prawdziwa Syrenka
w falach tej rzeki mieszkała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Złapali ją w sieć rybacy,
spać poszli, bo nocka była,
lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.

Ref.: Nasza Warszawa…

III. I odtąd dzielna Syrenka
ze swojej wielkiej wdzięczności
postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Jest herbem miasta Warszawa,
stolicy naszego kraju.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.

Ref.: Nasza Warszawa…

Rozmowa na temat piosenki.
− Jak zbudowana jest piosenka?
− O kim jest mowa w piosence?
− Kim była Syrenka?
− Co postanowiła?
− Gdzie możemy teraz spotkać? Syrenkę?