6:30 – 8:30 | Schodzenie się dzieci,zabawy w kącikach tematycznych, indywidualna i zespołowa praca z dziećmi o charakterze obserwacyjnym stymulacyjno – kompensacyjnym i wychowawczym, praca z dzieckiem zdolnym, ćwiczenia logopedyczne, prace porządkowe. |
8:30 – 8:40 | Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczno – samoobsługowe. Zabawy ruchowe. |
8:40 – 9:15 | I śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po śniadaniu, mycie zębów (zgodnie z możliwościami dzieci). |
9:15 – 11.00 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową , zajęcia dydaktyczne zgodne z wybranym programem wychowania przedszkolnego i zabawy edukacyjne. Czas trwania zajęć dostosowany do wieku i możliwości dzieci. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących całościowy rozwój dziecka; organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych, ruchowych; wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką, literaturą. Czynności samoobsługowe w szatni – samodzielne ubieranie się i rozbieranie (w miarę możliwości dziecka). Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki, zabawy dowolne i organizowane przez nauczycielki w małych grupach, zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). |
11:00– 11.15 | Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczno – samoobsługowe. Zabawy ruchowe |
11:15-11:45 | II śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
11:45–13:15 | Odpoczynek /bajkoterapia/ muzykoterapia/ relaksacja/, praca indywidualna, zabawy swobodne, inne czynności nauczyciele wynikające z zainteresowań i potrzeb dzieci w danej grupie wiekowej. |
13:15–13:30 | Przygotowanie do posiłku – czynności higieniczno – samoobsługowe, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
13:30–14:00 | Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków (zachowanie porządku wokół siebie oraz prawidłowej postawy), prawidłowe posługiwanie się sztućcami. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
14:00–15:10 | Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna. Zabawy wspierające wielostronny rozwój dziecka (zabawy dydaktyczne, ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, ruchową, słuchową). |
15:10–15:20 | Podwieczorek – przygotowanie do posiłku, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. |
15.20-16.30 | Zabawy swobodne w sali lub na placu zabaw, słuchanie utworów literatury dziecięcej,zajęcia wspomagające rozwój dziecka, w tym gry rozwijające samodzielność;zabawy rozwijające aktywne postawy i wyobraźnię; zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnorodnych klocków;zabawy rytmiczno-muzyczne; prace porządkowe; prace plastyczno-techniczne; rozchodzenie się dzieci. |