Witamy serdecznie na stronie grupy Krasnoludki 馃檪

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Drodzy rodzice

聽Dnia 24.05.2022 (wtorek) o godzinie 16:10, zapraszamy Pa艅stwa wraz z naszymi Krasnoludkami na zaj臋cia otwarte. Tematyka zaj臋膰 „Wielkoformatowa patriotyczna gra planszowa „. Prosimy o przygotowanie dobrego nastroju. 馃檪

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>


Drodzy Rodzice, w miesi膮cu kwietniu prosimy o przynoszenie:

*r臋cznik贸w papierowych(4 rolki)
* chusteczki higieniczne
* kubeczki聽 jednorazowe (100 szt.)

<><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><><><>

Szanowni Pa艅stwo,

w imieniu Pana Jacka Zatorskiego 聽鈥 Dyrektora Oddzia艂u Zak艂adu Ubezpiecze艅 Spo艂ecznych w Zielonej G贸rze przekazujemy Pa艅stwu materia艂y informacyjne zwi膮zane z kampani膮聽Rodzinny Kapita艂 Opieku艅czy (RKO) oraz 500 Plus.

Pragniemy dotrze膰 do wszystkich rodzic贸w i opiekun贸w, kt贸rzy potrzebuj膮 informacji na temat sk艂adania wniosk贸w o RKO i 500+.

Wnioski mo偶na sk艂ada膰 wy艂膮cznie elektronicznie, dlatego w szczeg贸lno艣ci chcemy pom贸c osobom zagro偶onym wykluczeniem cyfrowym. Pracownicy聽Oddzia艂u ZUS w Zielonej G贸rze we聽wszystkich swoich plac贸wkach oraz w wybranych plac贸wkach m.in. Poczty Polskiej, KRUS, OPS b臋d膮 pomaga膰 zainteresowanym osobom zak艂ada膰 profil na Platformie Us艂ug Elektronicznych ZUS oraz wype艂nia膰 wnioski o 艣wiadczenia. Profil na Platformie Us艂ug Elektronicznych ZUS jest bardzo wa偶ny, poniewa偶 to poprzez niego odbywa si臋 wszelka korespondencja zwi膮zana ze statusami wniosk贸w. W przypadku, gdy na PUE ZUS pojawi si臋 wa偶na informacja dotycz膮ca 500 + b膮d藕 RKO, rodzice otrzymaj膮 powiadomienie na maila lub sms.

Z wyrazami szacunku

Agnieszka Kazo艅

naczelnik

RKO i 500+

Ulotka 500+ opiekun

Ulotka 500+ rodzic

Ulotka RKO dla rodzic贸w

Ulotka RKO dziecko na wychowanie

<><><><><><><><><><><><><><><><>
Drodzy Rodzice !!!

Zach臋camy聽 do udzia艂u w akcji „Zbieraj baterie i telefony”. Pojemnik do zbi贸rki baterii i telefon贸w znajduje si臋 w holu przy g艂贸wnym wej艣ciu. W tegorocznej edycji za ka偶de oddane 5kg telefon贸w, plac贸wka otrzyma bon
o wysoko艣ci 50 z艂.聽

<><><><><><><><><><><><><><><><><><>

WA呕NE INFORMACJE:
W trosce o zdrowie wszystkich dzieci 聽ucz臋szczaj膮cych do naszego przedszkola przypominamy, 偶e: Obowi膮zkiem Rodzic贸w jest przyprowadzanie do przedszkola dzieci tylko zdrowych. Nie przyprowadzamy dzieci, kt贸re: maj膮 katar w tym katar ropny, kaszel, gor膮czk臋, s膮 przezi臋bione lub chore, s膮 w trakcie leczenia antybiotykowego, maj膮 inne objawy, kt贸re maj膮 znamiona przezi臋bienia lub choroby. Infekcje mno偶膮 si臋 lawinowo i przechodz膮 na pozosta艂e osoby; lepiej przetrzyma膰 dziecko w domu i wyleczy膰 katar i kaszel w ci膮gu paru dni, ni偶 doprowadzi膰 do powa偶niejszej choroby i powik艂a艅.

Do przedszkola ,wraz dzieckiem,聽 wchodz膮 tylko rodzice/opiekunowie dziecka z orzeczeniem o potrzebie kszta艂cenia specjalnego. Po przebraniu dziecka w szatni, rodzic/opiekun dochodzi do sali gimnastycznej na pi臋trze i wciska guzik z napisem krasnoludki. Pracownik grupy wychodzi po dziecko i odbiera je od opiekuna. Taka sama procedura obowi膮zuje przy odbieraniu dziecka.

<><><><><><><><><>

CO ZNAJD膭 PA艃STWO NA STRONIE:
– OG艁OSZENIA
– CO NALE呕Y PRZYNIE艢膯 NA POCZ膭TKU KA呕DEGO MIESI膭CA聽
– NUMER KONTA GRUPY
– E-MAIL GRUPY
– TRE艢CI PROGRAMOWE NA DANY TYDZIE艃
– ZABAWY Z J臉ZYKIEM ANGIELSKIM

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>聽


Drodzy Rodzice, prosimy o przynoszenie r臋cznik贸w papierowych(4 rolki)

Prosimy przynosi膰 chusteczki higieniczne i kubeczki – nasze zapasy ju偶 si臋 sko艅czy艂y!!!

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Numer subkonta grupy:58 1240 6843 1111 0010 6981 1567

W tytule prosimy wpisa膰: Imi臋 nazwisko dziecka, grupa i miesi膮c, za kt贸ry uiszczana jest zap艂ata.

Wp艂aty dokonujemy do15-go ka偶dego miesi膮ca.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

E-mail grupowy: mp17krasnoludki@gmail.com

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

TEMAT KOMPLEKSOWY: 艢WI臉TO RODZIC脫W

TERMIN REALIZACJI: 23.05.-27.05.2022r
TRE艢CI PROGRAMOWE
:

Nasze rodziny

Podawanie informacji na temat swojej rodziny

鈭 podawanie informacji, jakie zawody wykonuj膮 rodzice, czym si臋 zajmuj膮

鈭 opisywanie wygl膮du rodzic贸w, dostrzeganie ich charakterystycznych cech (wygl膮d, charakter)

鈭 okre艣lanie czynno艣ci domowych wykonywanych przez poszczeg贸lnych cz艂onk贸w rodziny.

Organizowanie 艣wi膮t o charakterze rodzinnym

鈭 przygotowanie programu artystycznego, samodzielne (lub z pomoc膮 nauczyciela) wykonanie upomink贸w,

Uczymy si臋 czyta膰

Elementarna nauka czytania

鈭 czytanie wyraz贸w o prostej budowie fonetycznej

鈭 czytanie kr贸tkich, ilustrowanych tekst贸w.

Nasza edukacja matematyczna

Rozwijanie umiej臋tno艣ci szeregowania i klasyfikowania

鈭 rozpoznawanie ro艣lin i zwierz膮t 偶yj膮cych na 艂膮ce; zach臋canie do wnikliwej obserwacji przyrody,

鈭 zach臋canie do przygotowywania niespodzianek dla mamy i taty z okazji ich 艣wi膮t,

鈭 umuzykalnianie i rozwijanie poczucia rytmu,

鈭 rozwijanie mowy

鈭 rozwijanie sprawno艣ci fizycznej

鈭 rozwijanie sprawno艣ci manualnej

鈭 klasyfikowanie przedmiot贸w pod wzgl臋dem jednej cechy lub kilku cech wsp贸lnych

鈭 por贸wnywanie liczebno艣ci zbior贸w poprzez ustawianie element贸w w pary lub ich liczenie.

Kszta艂towanie poj臋膰 liczbowych i umiej臋tno艣ci liczenia

鈭 rozpoznawanie cyfr

鈭 dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palc贸w lub innych zbior贸w zast臋pczych

鈭 zach臋canie dzieci do poszerzania zainteresowa艅 matematycznych.

Wiersz

J. Koczanowskiej

Mama i tata

Mama i tata to 艣wiat nasz ca艂y, ciep艂y, bezpieczny, barwny, wspania艂y,

聽to dobre, czu艂e, pomocne r臋ce i kochaj膮ce najmocniej serce.

聽To s膮 wyprawy do kraju ba艣ni, wakacje w g贸rach, nad morzem, na wsi,

聽loty hu艣tawk膮, prawie do s艂o艅ca oraz cierpliwo艣膰, co nie ma ko艅ca.

聽Kochana Mamo, kochany Tato, dzisiaj dzi臋kowa膰 chcemy Wam za to, 偶e nas kochacie, 偶e o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczcie.

Piosenka dla mamy i taty

Zn贸w jestem wi臋ksza, zn贸w jestem starsza.
Mam 艂adn膮 buzi臋 i d艂ugie w艂osy.
Codziennie rosn臋 czy ty to widzisz?
Ka偶dego dnia zmieniam si臋.

Zn贸w jestem wi臋kszy, zn贸w jestem starszy.
mam sile r臋ce i d艂ugie nogi.
Codziennie rosn臋 czy Ty to widzisz?
Ka偶dego dnia zmieniam si臋.

Moje ma艂e serce kocha Ciebie bardzo mocno,
Moje ma艂e serce kocha Ciebie zim膮 wiosn膮,
Moje ma艂e serce kocha Was,
Mamo tato bardzo kocham Was.
Moje ma艂e serce kocha Ciebie bardzo mocno,
Moje ma艂e serce kocha Ciebie zim膮 wiosn膮,
Moje ma艂e serce kocha Was,
Mamo tato bardzo kocham Was.

<><><><><><><><><><><><><><><><>

TEMAT KOMPLEKSOWY: NASZE ZMYS艁Y

TERMIN REALIZACJI: 16.05.-20.05.2022r
TRE艢CI PROGRAMOWE:

Dbamy o nasze zdrowie

鈥 Dbanie o narz膮dy zmys艂贸w poprzez:

  • dobre o艣wietlenie miejsc zabaw, pracy
  • unikanie ha艂asu, samemu te偶 nie b臋d膮c jego 藕r贸d艂em
  • wietrzenie pomieszcze艅.

Nasze zmys艂y

Poznawanie 艣wiata poprzez zmys艂y

鈥 rozpoznawanie przedmiot贸w, ro艣lin, zwierz膮t za pomoc膮 zmys艂贸w: dotyku, smaku, w臋chu, wzroku, s艂uchu

鈥 wyja艣nianie roli zmys艂贸w w 偶yciu cz艂owieka, nabywanie w艂a艣ciwego stosunku do ludzi niewidomych, g艂uchoniemych, u kt贸rych zaburzone s膮 pewne zmys艂y

鈥 dbanie o higien臋 zmys艂贸w, np. unikanie ha艂asu, niekrzyczenie itp.

Uczymy si臋 czyta膰

Elementarna nauka czytania

鈭抮ozpoznawanie liter 鈥 ma艂ych i wielkich.

Nasza edukacja matematyczna

Kszta艂towanie poj臋膰 liczbowych i umiej臋tno艣ci liczenia

鈭抮ozpoznawanie cyfr.

Piosenka 鈥濸i臋膰 zmys艂贸w鈥.

Ref. Pi臋膰 zmys艂贸w mam

I wszystkie znam! (2x)

1.Oko widzi, patrzy w ko艂o,

Czy jest聽 smutno, czy weso艂o!

Ref. Pi臋膰 zmys艂贸w mam

I wszystkie znam! (2x)

2.Ucho s艂ucha, nas艂uchuje,

Co us艂yszy to notuje!

Ref. Pi臋膰 zmys艂贸w mam

I wszystkie znam! (2x)

3Nos wyw膮cha zapach wszelki,

I ten pi臋kny i ten 艣redni!

Ref. Pi臋膰 zmys艂贸w mam

I wszystkie znam! (2x)

4.J臋zyk smaki podpowiada,

Pyszna ka偶da jego rada!

Ref. Pi臋膰 zmys艂贸w mam

I wszystkie znam! (2x)

5.R臋ka dotkn膮膰 wszystko musi,
czasem Nawet si臋 ubrudzi.

Wiersz I. Suchorzewskiej Przed lustrem.

Od rana robi

przed lustrem miny.

Stroi si臋 chyba

ze dwie godziny!

鈥濩zy si臋 uczesa膰

na bok, czy w loczek?

A mo偶e lepiej

zaple艣膰 warkoczyk?

Czy wzi膮膰 korale,

czy mo偶e broszk臋? Wst膮偶k臋 czerwon膮

czy mo偶e w groszki?

Czy wzi膮膰 sweterek

z wyszytym pieskiem,

czy mo偶e bluzk臋

w kratki niebieskie?

A od tygodnia

z臋b贸w nie myje

i (daj臋 s艂owo) 鈥

brudn膮 ma szyj臋!!

<><><><><><><><><><><><><><><><>

TEMAT KOMPLEKSOWY: 艁膭KA I JEJ MIESZKA艃CY

TERMIN REALIZACJI: 09.05.-13.05.2022r
TRE艢CI PROGRAMOWE:

Poznajemy przyrod臋

聽Wiosna

鈭 poznawanie warunk贸w niezb臋dnych do rozwoju zwierz膮t

鈭 okre艣lenie znaczenia barwy ochronnej w 偶yciu zwierz膮t.

Uczymy si臋 czyta膰

Elementarna nauka czytania

鈭 czytanie wyraz贸w o prostej budowie fonetycznej

鈭 czytanie kr贸tkich, ilustrowanych tekst贸w.

Nasza edukacja matematyczna

Rozwijanie umiej臋tno艣ci szeregowania i klasyfikowania

鈭 klasyfikowanie przedmiot贸w pod wzgl臋dem jednej cechy lub kilku cech wsp贸lnych

鈭 por贸wnywanie liczebno艣ci zbior贸w poprzez ustawianie element贸w w pary lub ich liczenie.

Kszta艂towanie poj臋膰 liczbowych i umiej臋tno艣ci liczenia

鈭 rozpoznawanie cyfr

鈭 dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palc贸w lub innych zbior贸w zast臋pczych

鈭 rozwijanie mowy

鈭 rozwijanie sprawno艣ci fizycznej

鈭 zapoznanie ze sposobem przystosowania si臋 zwierz膮t do 偶ycia w danym otoczeniu

鈭 rozwijanie sprawno艣ci manualnej

鈭 rozwijanie umiej臋tno艣ci liczenia

鈭 przygotowanie do dzia艂a艅 pieni臋偶nych

鈭 rozwijanie poczucia rytmu i umuzykalniani

鈭 rozwijanie mowy i logicznego my艣lenia

鈭 rozwijanie sprawno艣ci manualnej i inwencji tw贸rczej

鈭 zach臋canie dzieci do poszerzania zainteresowa艅 matematycznych.

WIERSZ

鈥炁伳卥a鈥

Mieczys艂awa Buczk贸wna

Na 艂膮k臋 trzeba i艣膰 rano
Kiedy jeszcze jest rosa
鈥 Cichutko przystan膮膰
I s艂ucha膰
Jak brz臋czy pszczo艂a jak b膮k a jak osa
Patrze膰 jak skrzyd艂a motyli
Zamykaj膮 si臋 i otwieraj膮
Jak ma艂a biedronka
Na 艂贸dce z listka p艂ynie
Po zielonym ko艂ysaniu
鈥 A potem trzeba si臋 pochyli膰
Nad ka偶dym kwiatem
I zapyta膰 jak mu na imi臋.

PIOSENKA

Konik polny

(s艂. Z. Holska-Albekier, muz. F. Rybicki)

  1. Ja, zielony ma艂y konik, po zielonej 艂膮ce goni臋. Hop, hop, hop, hop To ja, konik, 膰wicz臋 skoki hen, wysoko, pod ob艂oki Hop, hop, hop Hopla, hop! Hopla, hop! Hopla, hop!
  2. Polny konik, ma艂y grajek, dzi艣 zielony koncert daje. Cyk, cyk, cyk, cyk, hop, hop, hop! cyk, cyk, cyk, cyk…,

3. Stroi skrzypki, gra cichutko, w trawie dzwoni d藕wi臋czn膮 nutk膮, Cyk, cyk, cyk, cyk, hop, hop, hop! cyk, cyk, cyk, cyk.

Hopla, hop! Hopla, hop, hopla, hop! Hopla, hop, hopla, hop!

<><><><><><><><><><><><><><>

TEMAT KOMPLEKSOWY: TEATR.

TERMIN REALIZACJI: 04.05.-06.04.2022r
TRE艢CI PROGRAMOWE:

W 艣wiecie sztuki. Teatr

Udzia艂 w przedstawieniach teatralnych

鈭 poznawanie wystroju teatru (kasa, widownia, scena, kurtyna) oraz ludzi tam pracuj膮cych (aktor, re偶yser, scenograf)

鈭 przestrzeganie zasad w艂a艣ciwego zachowania si臋

鈭 odszukiwanie w ogl膮danych utworach uniwersalnych warto艣ci, takich jak: dobro, pi臋kno, sprawiedliwo艣膰, prawda

鈭 umiej臋tne pos艂ugiwanie si臋 rekwizytami.

Wiersz J. Koczanowskiej Teatr.
Teatr聽 to miejsce jest niezwyk艂e,

zaczarowana ka偶da chwila,

kurtyna w g贸r臋 si臋 unosi

i przedstawienie rozpoczyna.

Na scenie dziej膮 si臋 historie

weso艂e, smutne, zagadkowe,

mo偶na do kraju ba艣ni trafi膰

i pozna膰 艣wiaty ca艂kiem nowe.

Mo偶na si臋 wzruszy膰, rozweseli膰,

nauczy膰 wielu m膮drych rzeczy,

uwa偶nie patrze膰, pilnie s艂ucha膰,

ciekawym by膰 i bardzo grzecznym.

Piosenka 鈥濪ziwna chatka (s艂. A. Wac艂awski, muz. T. Dorogusz-Doroszkiewicz, Mazurek, Z. Seroka).

I. Sta艂a w lesie dziwna chatka,

niezwykle bajkowa,

bo nie by艂a murowana,

tylko piernikowa.

Ref.: Daszek z marcepanu,

a 艣ciany z cukierk贸w,

komin z czekolady,

a okna z wafelk贸w. (bis)
II. Kto w tym domku mo偶e mieszka膰?

Chyba Baba-Jaga!

Mo偶e si臋 pocz臋stujemy,

ale czy wypada?

Ref.: Daszek z marcepanu…

III. Nagle drzwi si臋 otworzy艂y,

wysz艂a starsza pani,

zamiast ciastek da艂a dzieciom

jagurt z malinami!

Ref.: Daszek z marcepanu… (bis)

Wiersz Doroty Gellner 艢mieszny zamek.
W ciemnym k膮cie,

pe艂nym kurzu,

艣mieszny zamek

jest na wzg贸rzu.

Wszyscy, kt贸rzy

w nim mieszkali,

dawno gdzie艣

pouciekali.

Wi臋c na starej wisi bramie

og艂oszenie w z艂otej ramie:
ZATRUDNIMY:

  1. T艂um rycerzy
  2. Smoka, kt贸ry z臋by szczerzy
  3. Pazia
  4. Kr贸la
  5. I kr贸low膮!

I zaczniemy bajk臋 now膮!

TEMAT KOMPLEKSOWY: POLSKA 鈥 M脫J DOM

TERMIN REALIZACJI: 25.04.-29.04.2022r

TRE艢CI PROGRAMOWE:

Nasza miejscowo艣膰, nasz region

Poznawanie swojej miejscowo艣ci

鈭 nazywanie swojej miejscowo艣ci, poznawanie jej historii, wa偶niejszych instytucji, zabytk贸w i miejsc

鈭 poznawanie legend, opowie艣ci zwi膮zanych ze swoj膮 miejscowo艣ci膮, swoim regionem

鈭 tworzenie planu swojego osiedla, swojej miejscowo艣ci

鈭 s艂uchanie nagra艅 zespo艂贸w ludowych ze swojego regionu, poznanie przy艣piewek, obrz臋d贸w, ta艅c贸w, gwary.

鈭 rozwijanie mowy i logicznego my艣lenia

鈭 zapoznanie z r贸偶nymi rodzajami dom贸w

鈭 zapoznanie z charakterystycznymi miejscami danej miejscowo艣ci

鈭 zapoznanie z symbolami narodowymi

鈭 rozwijanie sprawno艣ci manualnej i inwencji tw贸rczej

Jeste艣my Polakami

Rozwijanie poczucia przynale偶no艣ci narodowej

鈭 poznawanie legend, opowiada艅, wierszy dotycz膮cych historii pa艅stwa polskiego, np. jego powstania

鈭 podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, god艂a, hymnu

聽鈭 poznawanie poprzez literatur臋 pochodzenia nazwy stolicy Polski 鈥 Warszawy, jej herbu i wa偶niejszych miejsc

鈭 nazywanie najwi臋kszych rzek Polski 鈥 Wis艂y i Odry, morza 鈥 Ba艂tyku, g贸r 鈥 Tatr 鈥 oraz wi臋kszych miast Polski.

Uczymy si臋 czyta膰

Elementarna nauka czytania

鈭 czytanie wyraz贸w o prostej budowie fonetycznej

聽鈭 czytanie kr贸tkich, ilustrowanych tekst贸w.

Nasza edukacja matematyczna

Rozwijanie umiej臋tno艣ci szeregowania i klasyfikowania

鈭 klasyfikowanie przedmiot贸w pod wzgl臋dem jednej cechy lub kilku cech wsp贸lnych

鈭 por贸wnywanie liczebno艣ci zbior贸w poprzez ustawianie element贸w w pary lub ich liczenie.

聽Kszta艂towanie poj臋膰 liczbowych i umiej臋tno艣ci liczenia

鈭 rozpoznawanie cyfr

鈭 dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palc贸w lub innych zbior贸w zast臋pczych

鈭 zach臋canie dzieci do poszerzania zainteresowa艅 matematycznych.

鈭 rozwijanie umiej臋tno艣ci przeliczania oraz dodawania i odejmowania w zakresie okre艣lonego zbioru

鈭 rozwijanie umiej臋tno艣ci liczenia i dodawania

鈭 rozwijanie sprawno艣ci fizycznej

鈭 zapoznanie z legend膮 zwi膮zan膮 z Warszaw膮

鈭 zrozumienie znaczenia przynale偶no艣ci Polski do UE.

WIERSZE

Datkun-Czerniak

Dom

Dom to rodzina. Dobre mamy r臋ce co przytul膮, pomog膮 si臋 ubra膰 szybko

To tato, kt贸ry poczyta bajk臋 na dobranoc i nazwie mnie z艂ot膮 rybk膮.

Babcia i jej s艂odko艣ci, serniki, makowce 鈥 pyszno艣ci!

Dziadek, kt贸ry ma dla mnie czas i mocno kocha wszystkich nas. I moje rodze艅stwo kochane.

聽Nigdzie st膮d nie wyjad臋. Na zawsze w domu zostan臋.

A. Rumu艅ska

M贸j dom

艢limak ma sw贸j domek, cho膰 taki malutki, piesek si臋 mo偶e schowa膰 do swej psiej budki.

聽Ptaszki maj膮 gniazda, liski maj膮 nor臋, , kurki maj膮 kurnik, a kr贸wki 鈥 obor臋.

My te偶 mamy swoje domy, ma艂e albo du偶e, a przed domami ogr贸dek i podw贸rze.

聽Bawimy si臋 na podw贸rku weso艂o i mi艂o, 聽偶eby potem w domku pi臋knie nam si臋 艣ni艂o.

<><><><><><><><><><><><><><>

TEMAT KOMPLEKSOWY: DBAMY O ZIEMI臉.
TERMIN REALIZACJI: 18.04.-22.04.2022r
TRE艢CI PROGRAMOWE:

Poznajemy przyrod臋

Ochrona przyrody

鈭 poznawanie zagro偶e艅 dla 艣rodowiska przyrodniczego wynikaj膮cych z niszczycielskiej dzia艂alno艣ci ludzi, np. zatruwanie w贸d, powietrza, gleby, zabijanie zwierz膮t dla futer, k艂贸w, wycinanie las贸w, wyrzucanie odpad贸w w niedozwolonych miejscach

鈭 nieniszczenie ro艣lin, np. nie艂amanie ga艂臋zi drzew

鈭 wyrzucanie 艣mieci do kosza

鈭 sprz膮tanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi

鈭 sadzenie drzew, kwiat贸w i dbanie o nie

鈭 niedeptanie trawnik贸w, klomb贸w z kwiatami

鈭 szanowanie wody, niemarnowanie jej
鈭 wyja艣nianie okre艣le艅: kwiaty chronione, zwierz臋ta chronione

鈭 poznawanie przedstawicieli gin膮cych gatunk贸w

鈭 poznawanie sposob贸w dbania o 艣rodowisko

Uczymy si臋 czyta膰

Elementarna nauka czytania

鈭 rozpoznawanie liter drukowanych 鈥 ma艂ych i wielkich

鈭 czytanie kr贸tkich, ilustrowanych tekst贸w.

Wiersz Danuty Gellnerowej 鈥濩o to jest przyroda?.

聽To drzewa i kwiaty,

聽i li艣cie, i woda.

聽Motyl nad 艂膮k膮,

聽bia艂a stokrotka.

聽Przyroda jest wok贸艂,

聽wsz臋dzie j膮 spotkasz.

聽Ptak roz艣piewany,

聽gadaj膮ce 艣wierszcze.

聽Powiedzcie, prosz臋,

聽co jeszcze, co jeszcze.

Szanuj przyrod臋,

kochaj przyrod臋.

Kwiatom w doniczkach

nie 偶a艂uj wody.

Dbaj o trawniki!

Niech ko艂o domu

b臋dzie weso艂o,

b臋dzie zielono.

Piosenka Nasze uszy s艂ysz膮 艣wiat (s艂. Dorota Gellner, muz. K. Kwiatkowska).

1.Ka偶dy z nas ma dwoje oczu,

聽kt贸re widz膮 wszystko,

聽widz膮 wszystko.

聽B艂臋kit nieba, bia艂y domek,

聽ziele艅 traw i listk贸w,

聽traw i listk贸w.

聽Ref.: Uszy s艂ysz膮 ptak贸w 艣piew

聽dzwonki deszczu, granie drzew,

聽a nad stawem ch贸ry 偶ab

聽nasze uszy s艂ysz膮 艣wiat!

2.Ka偶dy z nas ma jeden nosek

聽do w膮chania kwiatk贸w,

聽do w膮chania.

聽Czasem tak偶e do kichania,

聽lecz na szcz臋艣cie rzadko,

do kichania.

Wiersz A. Widzowskiej Przyjaciel przyrody

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,

wiemy, 偶e Ziemi臋 trzeba przytuli膰,

zadba膰 o lasy, powietrze, wod臋,

kwiaty, zwierz臋ta 鈥 ca艂膮 przyrod臋!

To 藕le marnowa膰 wod臋 w k膮pieli

od poniedzia艂ku a偶 do niedzieli.

Po co bez przerwy nurkowa膰 w wannie?

Lepiej z prysznica zrobi膰 fontann臋!

Torba foliowa szczerzy z臋biska.

鈥 Jestem z plastiku, sztuczna i 艣liska.

Gdy b臋d臋 plackiem le偶e膰 na wodzie,

fokom i 偶贸艂wiom ch臋tnie zaszkodz臋!

鈥 Ja tak偶e! 鈥 wrzeszczy ze szk艂a butelka.

鈥 W lesie si臋 sma偶臋 niczym iskierka,
a gdy rozgrzej臋 si臋 jak ognisko,

po偶ar wywo艂am i spal臋 wszystko!

鈥 Czy wy nie wiecie, okropne 艣mieci,

偶e na planecie mieszkaj膮 dzieci?

Szust! Posprz膮tamy ba艂agan wielki,

osobno papier, plastik, butelki!

Pstryk! Pami臋tamy, by gasi膰 艣wiat艂o,

wiemy, 偶e po偶ar wywo艂a膰 艂atwo,

a gdy widzimy sarenk臋 w lesie,

to nie wrzeszczymy, a偶 echo niesie!

Ten, kto przyrod臋 niszczy i truje,

niech si臋 kolcami je偶a pok艂uje.

<><><><><><><><><><><><><><>

TEMAT KOMPLEKSOWY: WIELKANOC 鈥 ZWYCZAJE I TRADYCJE

TERMIN REALIZACJI: 11.04.-15.04.2022r
TRE艢CI PROGRAMOWE:

Nasze rodziny

Wzmacnianie wi臋z贸w w rodzinie

聽鈭 kultywowanie tradycji, zwyczaj贸w rodzinnych, np. zwi膮zanych ze 艣wi臋tami Bo偶ego Narodzenia, Wielkanocy

Uczymy si臋 czyta膰

Elementarna nauka czytania

鈭 rozpoznawanie liter drukowanych 鈥 ma艂ych i wielkich

鈭 czytanie kr贸tkich, ilustrowanych tekst贸w

Nasza edukacja matematyczna

聽Orientacja przestrzenna

鈭 por贸wnywanie schematu w艂asnego cia艂a ze schematem cia艂a innej osoby.

Rozwijanie umiej臋tno艣ci szeregowania i klasyfikowania

鈭 klasyfikowanie przedmiot贸w pod wzgl臋dem jednej cechy lub kilku cech wsp贸lnych.

Kszta艂towanie poj臋膰 liczbowych i umiej臋tno艣ci liczenia

鈭 rozpoznawanie cyfr

鈭 rozwi膮zywanie zada艅 tekstowych na temat znanych

鈭 Rozwijanie mowy.

鈭 Rozwijanie sprawno艣ci manualnej.

鈭 Zapoznanie z tradycjami 艣wi膮tecznymi.

鈭 Zapoznanie z liter膮 j: ma艂膮 i wielk膮, drukowan膮 i pisan膮.

鈭 Zapoznanie ze zwy颅czajem wykonywania pisanek.

鈭 Rozwijanie sprawno艣ci manualnej i inwencji tw贸rczej.

鈭 Rozwijanie umiej臋tno艣ci liczenia, tworzenie zbior贸w r贸wnolicznych.

鈭 Rozwijanie umiej臋tno艣ci dodawania i odejmowania w zakresie 10.

鈭 Rozwijanie sprawno艣ci fizycznej, umiej臋tno艣ci wsp贸艂dzia艂ania z partnerem i grup膮 dzieciom sytuacji; stosowanie metody symulacyjnej.

WIERSZ

鈥濲AJKO鈥

Kura znios艂a jajo i przetar艂a oczy:

聽鈥 Jakie ono bia艂e 鈥 zawo艂a艂a g艂o艣no:

鈥 Kok-kodak, kok-kodak鈥 (dzieci na艣laduj膮 g艂os kury

co w kurzym j臋zyku mo偶e znaczy膰 tak: 鈥 Ratunku! Pomocy!

聽Zbieg艂y si臋 g臋si, kaczki, indyczki 鈥 ca艂y podw贸rkowy dr贸b.

聽A kura p艂acze i wo艂a: 鈥 Jajko jest chore!

聽Patrzcie, jakie jest blade. Och, moje jajeczko!

Wezm膮 ci臋 do szpitala. Ju偶 ci臋 pewnie nie zobacz臋!

Rzek艂a g膮ska: 鈥 G臋, g臋, g臋鈥 (dzieci powtarzaj膮)

Moja kurko, przyjaci贸艂ko, jajko jest takie, jak nale偶y.

聽Przyjdzie gospodyni, jajko do domu zabierze, zrobi z niego pyszno艣ci, i twoje jajko w domu na stole zago艣ci.

聽A je偶eli 鈥 tak si臋 zdarzy膰 mo偶e 鈥 b臋d膮 艣wi臋ta, twoje jajko, razem z innymi jajkami鈥 zal艣ni kolorami!

WIERSZ 2

鈥濿IELKANOC鈥

W wielkanocnym koszyczku, przystrojonym pi臋knie,

k艂贸ci艂y si臋 pisanki o najlepsze miejsce.

Ka偶da chcia艂a spoczywa膰 tu偶 obok rze偶uchy,

聽zielonej i puszystej jak mi臋kkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczy艂 cukrowy baranek,

zjad艂 zielon膮 rze偶uch臋, przerwa艂 sp贸r pisanek.

PIOSENKA

鈥炁歸i臋ta 鈥 bij膮 dzwony鈥

  1. Ciasto pachnie na 艣wi膮tecznym obrusie, obrusie, wok贸艂 sto艂u si臋 krz膮taj膮 mamusie, mamusie. Wszyscy powa偶ni s膮 tego ranka. Niech nas roz艣mieszy weso艂a pisanka.

Ref.: 艢wi臋ta, 艣wi臋ta, bij膮 dzwony, ka偶dy dzwon jest rozta艅czony. Ta艅czy, ta艅czy ka偶dy dzwon, bim-bam-bom, bim-bam-bom.

  1. Szynka mruga z okr膮g艂ego p贸艂miska, p贸艂miska, tatu艣 ch臋tnie by z rado艣ci zagwizda艂, zagwizda艂. Wszyscy powa偶ni s膮 tego ranka. Niech nas roz艣mieszy weso艂a pisanka.

Ref.: 艢wi臋ta, 艣wi臋ta..

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>


TEMAT KOMPLEKSOWY: WIOSNA NA WSI
TERMIN REALIZACJI: 04.04.-08.04.2022r
TRE艢CI PROGRAMOWE:

Poznajemy przyrod臋

Wiosna

鈭 poznanie doros艂ych i m艂odych zwierz膮t hodowanych na wsi

鈭 nazywanie dom贸w zwierz膮t, sposob贸w poruszania si臋 zwierz膮t, od偶ywiania

鈭 wyja艣nienie znaczenia hodowli zwierz膮t dla ludzi.

Uczymy si臋 czyta膰

Elementarna nauka czytania

鈭 rozpoznawanie liter drukowanych 鈥 ma艂ych i wielkich

鈭 czytanie kr贸tkich, ilustrowanych tekst贸w.

Nasza edukacja matematyczna

Orientacja przestrzenna

鈭 por贸wnywanie schematu w艂asnego cia艂a ze schematem cia艂a innej osoby.

Rozwijanie umiej臋tno艣ci szeregowania i klasyfikowania

鈭 klasyfikowanie przedmiot贸w pod wzgl臋dem jednej cechy lub kilku cech wsp贸lnych.

Kszta艂towanie poj臋膰 liczbowych i umiej臋tno艣ci liczenia

鈭 rozpoznawanie cyfr

鈭 rozwi膮zywanie zada艅 tekstowych na temat znanych dzieciom sytuacji; stosowanie metody symulacyjnej.

Wiersz 鈥 W gospodarstwie 鈥 T. Massalska

Pieje kogut ju偶 od 艣witu:

-Kukuryku, Kukuryku

Kura do kurczak贸w 偶wawo

gdacze 鈥 W lewo!

Gdacze 鈥 w Prawo!

Kaczka kwacze 鈥 Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kacz膮tka dziobem pcha.

Krowa muczy 鈥 Mu! Mu! Mu!

A偶 po prostu brak jej tchu.

Ko艅 odp臋dza si臋 od much.

I r偶y g艂o艣no: – Jestem Zuch!

艢winka chrumka :- Chrum! Chrum! Chrum!

Co za ha艂as ! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: – Miau

A pies szczeka :- Hau! Hau! Hau!

Piosenka 聽U nas na podw贸rku (s艂. A. Galica, muz. T. Pabisiak)

Ref: Kotek miauczy: miau, miau, miau.

Piesek szczeka: hau, hau, hau.

  1. Kogut pieje, kurka gdacze,

g臋ga g膮ska, kaczka kwacze.
鈥 Daj nam szybko je艣膰.

Ref:. Kotem miauczy 鈥︹.

  1. Kr贸wka muczy, 艣winka kwiczy,
    konik r偶y, a osio艂 ryczy.
    鈥 Zaraz dam wam je艣膰.

Ref:. Kotem miauczy 鈥︹.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

J臉ZYK ANGIELSKI

ENGLISH LESSON

Hallo kids again!

Are you ready?/ Jeste艣cie gotowi?

Let’s all count together!!!/ Liczymy wszyscy razem!!!

1, 2, 3 START!!!

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Hallo kids!

Let’s sing a song!

Finger Family Farm Animals

Cow finger, cow finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Cow finger, cow finger, what do you say?
Moo, moo, that鈥檚 what I say
.

Pig finger, pig finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Pig finger, pig finger, what do you say?
Oink, oink, that鈥檚 what I say
.

Chicken finger, chicken tiger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Chicken finger, chicken finger, what do you say?
Cluck, cluck, that鈥檚 what I say
.

Sheep finger, sheep finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?

Sheep finger, sheep finger, what do you say?
Baa, baa,
do you do?
Duck finger, duck finger, what that鈥檚 what I say
.

Duck finger, duck finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you say?
Quack, quack, that鈥檚 what I say
.

Przypomnijmy sobie nazwy zwierz膮t po angielsku mieszkaj膮cych na wsi.

Zaczynajmy/ Let’s start!

On a Farm/ Na farmie
krowa – a cow
ko艅 – a horse
艣winia – a pig
kaczka – a duck
kura – a hen
kogut-聽 a rooster
owca – a sheep

What do you see?/Co widzisz?

What do you hear?/ Co s艂yszysz?

Goodbey!/ Do widzenia!
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Weather/ Pogoda

Spring/Wiosna

What’s the weather like?/ Jaka jest pogoda?

sunny – s艂onecznie

rainy – deszczowo
cloudy – pochmurnie
windy – wietrznie

stormy – burzowo

rainbow – t臋cza
Spring Song

It鈥檚 a rain )
It鈥檚 a rain
where is snow?

It鈥檚 a spring!

It鈥檚 a sun
It鈥檚 a sun
A sunny sky

It鈥檚 a spring

Is that a rainbow?
I see a rainbow
Oh, it鈥檚 a rainbow
It鈥檚 a spring!

I see the flowers
Some yellow flowers
And purple flowers
It鈥檚 a spring!

I hear the bees,
I hear the frogs,
I hear the birds

It鈥檚 a spring!

I feels it鈥檚 warm
Let鈥檚 go outside
To play and hide
Oh, I love spring!

I see a Bunny
An Easter Bunny
And colores eggs.
It鈥檚 a spring!

It鈥檚 a spring,
It鈥檚 a spring,
It鈥檚 a spring,
Oh, I love spring!

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Action Song

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me

Clap, clap, clap your hands (klaszczemy)

Clap, clap, clap your hands (klaszczemy)

Stomp, stomp, stomp your feet (tupiemy)

Stomp, stomp, stomp your feet (tupiemy)

Swing, swing, swing your arms (hu艣tamy r臋koma na boki)

Swing, swing, swing your arms (hu艣tamy r臋koma na boki)

dance everybody and sing with me! (bujamy si臋)

dance everybody and sing with me! (bujamy si臋)

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me

Jump, jump, jump around (skaczemy)

Jump, jump, jump around (skaczemy)

Touch the sky and touch the ground (podnosimy r臋ce do gory i na d贸艂)

Touch the sky and touch the ground (podnosimy r臋ce do gory i na d贸艂)

Shake, shake, shake your hips (ruszamy biodrami)

Shake, shake, shake your hips (ruszamy biodrami)

I know a song, and it goes like this! (bujamy si臋)

I know a song, and it goes like this! (bujamy si臋)

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me

Clap, clap, clap your hands (klaszczemy)

Stomp, stomp, stomp your feet (tupiemy)

Swing, swing, swing your arms (machami r臋koma)

dance everybody and sing with me! (bujamy si臋)

Jump, jump, jump around (skaczemy)

Touch the sky and touch the ground (podnosimy r臋ce do gory i na d贸艂)

Shake, shake, shake your hips (ruszamy biodrami)

I know a song, and it goes like this! (bujamy si臋)

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me

Naa, naa, naa (rozk艂adamy r臋ce)

I鈥檓 so happy (pokazujemy gest u艣miechu)

Oh, so happy

Sing with me!

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Cze艣膰 dzieciaki!/ Hallo Kids!

Piosenka na powitanie Hallo song!

Clothes / ubrania

get dress – ubiera膰 si臋
put on – w艂o偶y膰 (wdzia膰)
czapka (z daszkiem) – a cap
koszula – a shirt
koszulka (z kr贸tkim r臋kawem) – a t-shirt
spodnie – a panst
szorty (kr贸tkie spodenki) – a shorts
sukienka – a dress
buty – a shoes
skarpetki – a socks
kurtka – a jacket

Let’s sing a song!

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Cze艣膰 dzieciaki!/ Hallo Kids!

Piosenka na powitanie Hallo song!

KLIKNIJ TU

Food and drinks/Jedzenie i napoje

pizza – a pizza
ciasto – a cake
banan – a banana
banany – a bananas
winogrona – a grapes
kanapka – a sandwich
sok pomara艅czowy – an orange juice
woda – a water
Jestem spragniony- I’m thirsty
Jestem g艂odny – I’m hungry

Christmas – 艢wi臋ta Bo偶ego Narodzenia
Merry Christmas – Weso艂ych 艢wi膮t
Santa Claus聽 – 艢wi臋ty Miko艂aj
reindeer – renifer
present – prezent
snowman – ba艂wan
stocking – skarpeta(艣wi膮teczna)
candles – 艣wieczki
Christmas bauble – 艣wi膮teczna bombka

PIOSENKA O MIKO艁AJU

RED HAT – CZERWONA CZAPKA

WHITE BEARD – BIA艁A BRODA

TWINKLE IN HIS EYE – B艁YSK W OKU

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Dzisiaj poznamy s艂ownictwo zwi膮zane z jesieni膮.
Wiecie jak powiedzie膰 鈥瀓esie艅鈥 po angielsku?
  1. JESIE艃 鈥 AUTUMN (otum)
  1. LI艢膯 鈥 LEAF
  1. LI艢CIE- LEAVES
  1. LIS – FOX
  1. JE呕 鈥 HEDGEHOG (hed偶hog)
  1. DYNIA 鈥 PUMPKIN
  1. DESZCZ 鈥 RAIN
  1. PARASOL 鈥 UMBRELLA
Piosenka o jesieni 鈥濧utumn鈥

https://www.youtube.com/watch?v=8xXvVvAFEQQ 鈥 do pos艂uchania i za艣piewania 馃槉

Piosenka na po偶egnanie: KLIKNIJ TU

Do widzenia! Goodbey馃槉

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Cze艣膰 dzieciaki! Hallo kids!

PIOSENKA NA POWITANIE:

Hallo song

S艂贸wka do powt贸rzenia:

Zawody/Jobs

  1. STRA呕AK 鈥 a FIREMAN
  2. POLICJANT 鈥 a POLICEMAN / a POLICE OFFICER
  3. PILOT 鈥a聽 PILOT
  4. OGRODNIK 鈥 a GARDENER
  5. PIOSENKARKA 鈥 a SINGER
  6. WETERYNARZ 鈥 a VET
  7. LEKARZ 鈥 a DOCTOR
  8. KIEROWCA POCI膭GU/MASZYNISTA 鈥 a TRAIN DRIVER
  9. KIEROWCA 鈥 a DRIVER

What am I – Kim jestem?

I am… – Ja jestem

ZACH臉CAMY DO OBEJRZENIA FILMIKU Z PIOSENK膭:

Filmik o zawodach i piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=r6Oxqyd5qUw 鈥 do pos艂uchania i obejrzenia

Bye, bye. Goodbye song.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Za艣piewajmy nasza piosenk臋 na powitanie:

Hello song KLIKNIJ TU

S艂贸wka:

Rodzina/Family

  1. MAMA – MUM
  2. TATA 鈥 DAD/DADDY
  3. BABCIA – GRANDMA
  4. DZIADEK – GRANDPA
  5. BRAT – BROTHER
  6. SIOSTRA – SISTER
  7. DZIECKO – BABY
  8. WUJEK – UNCLE
  9. CIOCIA 鈥 AUNT

Piosenka Family song

KLIKNIJ TU ( do 1:05)

I piosenka na po偶egnanie: GOODBYE SONG

Do widzenia! Goodbey馃槉

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

S艂贸wka do powt贸rzenia:

聽Dzikie zwierz臋ta/The Wild Animals

  1. LEW 鈥 LION
  2. NOSORO呕EC 鈥 RHINO
  3. MA艁PA 鈥 MONKEY
  4. KROKODYL 鈥 CROCODILE
  5. 呕YRAFA 鈥 GIRAFFE
  6. TYGRYS – TIGER
  7. HIPOPOTAM 鈥 HIPPO
  8. PINGWIN – PENGUIN
  9. W膭呕 鈥 SNAKE
  10. NIED殴WIED殴 POLARNY 鈥 POLAR BEAR
  11. S艁O艃 – ELEPHANT

Zwierz臋ta domowe/Pets

  1. PIES – DOG
  2. KOT – CAT
  3. Z艁OTA RYBKA – GOLDFISH
  4. CHOMIK – HAMSTER
  5. 呕脫艁W- TURTLE
  6. KR脫LIK 鈥 RABBIT
  7. PAPUGA 鈥 PARROT

PIOSENKA LET鈥橲 GO TO THE ZOO 鈥 艢PIEWAMY I POKAZUJEMY!!!

Song

Kolory/Colours

Piosenka o kolorach/ Colours song; I see something blue ( Ja, widz臋 co艣 niebieskiego鈥):

KLIKNIJ TU

  1. NIEBIESKI – BLUE
  2. CZERWONY – RED
  3. FIOLETOWY – PURPLE
  4. 呕脫LTY – YELLOW
  5. R脫呕OWY – PINK
  6. POMARA艃CZOWY – ORANGE
  7. BIA艁Y – WHITE
  8. CZARNY – BLACK
  9. SZARY – GREY
  10. ZIELONY – GREEN

PIOSENKA NA PO呕EGANIE:

GOODBYE SONG

DO ZOBACZENIA WKR脫TCE!!!

SEE YOU SOON

Zmiana wielko艣ci czcionki
Wysoki kontrast